5 Tips voor waardevolle klantrelaties

Channel4You biedt betaalbare narrowcasting-oplossingen voor MKB-bedrijven die op gerichte wijze hun doelgroep willen aanspreken. Narrowcasting is een uitstekend communicatiemiddel om te combineren met andere tactieken die het bedrijf dichterbij de klant krijgen. Of ja… de klant bij het bedrijf. Hier volgen vijf tips voor duurzame en hechte klantrelaties.

Tip 1 – Locatie narrowcasting

Via Channel4You adverteren ondernemers en bedrijven bij andere bedrijven in de regio. Adverterende bedrijven kunnen het beste kiezen voor bedrijven waar (potentiële) klanten komen: een strategische plek. Wie een slimme locatie kiest, plukt daar de vruchten van.

Tip 2 – Customer Journey

Aan de hand van een Customer Journey of een CRM-systeem, kunnen bedrijven big data en klantgegevens opslaan en filteren. Het bedrijf volgt de klant op de voet. Wat vindt de klant interessant? Wat heeft hij eerder al gekocht? In welke regio is de klant actief? Allemaal factoren waar het bedrijf gepersonaliseerde marketing op kan richten. De content die daaruit komt is perfect voor narrowcasting.

Tip 3 – Loyalty Marketing

Loyalty Marketing zorgt ervoor dat de klant emotioneel geprikkeld wordt en een positief gevoel krijgt over het bedrijf. Klanten voelen zich betrokken bij het bedrijf of krijgen een kleine beloning. Zo organiseerde PostNL op Valentijnsdag een Valentijns actie. Wie een lippenstiftafdruk op de postzegel plek kuste, hoefde geen postzegel te betalen. Zegelacties werken ook goed. Bij tien zegels krijgt de klant een gratis kopje koffie of €5-, korting. Klanten blijven terugkomen voor de zegels. Loyalty Marketing zorgt zodoende ook voor interactie met de klant. Het bedrijf straalt loyaliteit uit, maar de klant reageert daar ook loyaal op.

Tip 4 – Bereikbaarheid

Als een bedrijf een boodschap via narrowcasting verspreidt, kan het zijn dat klanten erop reageren. Ze stellen vragen of zijn geïnteresseerd. Die reacties komen telefonisch binnen, of per mail of Social Media. Wat het medium ook is. Het is belangrijk dat het bedrijf snel actie onderneemt. Moet de klant te lang wachten? Dan vindt hij binnen no time een concurrent. Wees bereikbaar en alert!

Tip 5 – Klantvriendelijkheid

“De klant is koning.” Een bekend gezegde dat nog altijd geldt. Klanten blijven warme connecties als ze zich goed behandeld voelen. Wees altijd vriendelijk, zelfs als de klant het onmogelijke van u vraagt. Is er een klacht? Focus op de oplossing en niet op de klaagzang. De klant heeft immers altijd gelijk, ook al is dat niet zo. Wie klantvriendelijk werkt, krijgt daar waardevolle connecties voor terug.

Voorbeeld narrowcasting schermen

Meer weten?

Wil je weten wat de verschillende mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Heb je interesse in een eigen beeldscherm of wil je meer weten over het adverteren in ons schermennetwerk? Bel ons via 088-9090450 of vul het contactformulier in. We komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken.