Naamsbekendheid krijgen én behouden is voor elke onderneming belangrijk. Mond-tot-mondreclame is voor veel MKB’ers nog steeds een van de belangrijkste marketinginstrumenten van de 21e eeuw. Maar hoe kun je als ondernemer je naamsbekendheid in de regio vergroten? Een effectieve inzet van regionale marketing is daarbij van groot belang. Naast een goede zichtbaarheid is het natuurlijk belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken. Je naamsbekendheid vergroten dus, maar hoe doe je dat precies?
Doel- en doelgroepgerichte communicatie
Overal en nergens adverteren is een optie. Echter, de kans dat je raak schiet en de juiste doelgroep treft is klein. Daarnaast kost het een hoop geld en dat is natuurlijk zonde als het niet de gewenste resultaten geeft. Hoe zorg je voor een doelgerichte én doelgroepgerichte communicatie?
- Bedenk wie je wilt bereiken en hoe je deze potentiële klant kunt enthousiasmeren voor je product of dienst. Stel jezelf de vraag: wie is mijn ideale klant?
- Daarnaast is het belangrijk om na te denken over waar jouw potentiële klanten zich bevinden. Als je als restaurant in het noorden van Nederland zit heeft het natuurlijk weinig zin om te adverteren in het zuidelijkste gedeelte van Nederland.
De kracht van herhaling
Om verder te gaan op het voorbeeld van een restaurant.. Stel je bent als restaurant overal zichtbaar in de omgeving. Bij de plaatselijke sportschool, de bakker om de hoek, het lokale krantje, op social media, de naam van jouw restaurant blijft op een gegeven moment hangen. De kracht van herhaling doet zijn werk, en dat is wat je als restauranteigenaar wilt!
Kies de juiste marketingmix
De marketingmix is de combinatie van instrumenten die je als ondernemer inzet om je marketingstrategie in te vullen. Je kunt daarbij denken aan advertenties in de krant, het verspreiden van flyers, social media, maar ook reclameborden. Welke kanalen geschikt zijn is volledig afhankelijk van jouw bedrijf en doelgroep. Voor een effectieve inzet van regionale marketing hoef je niet vast te houden aan één kanaal. Een combinatie van meerdere kanalen is juist de beste optie.
Doelgericht adverteren
Narrowcasting is een zeer geschikt marketinginstrument om je naamsbekendheid in de regio te vergroten. Met narrowcasting kun je via beeldschermen jouw doelgroep bereiken. Het beeldscherm kan in jouw bedrijfsruimte, etalage, of andere plek naar keuze geplaatst worden. Je bepaalt daarnaast zelf wat er op het scherm te zien is.
Het narrowcasting concept van Channel4you gaat nog een stapje verder dan alleen een eigen scherm. Naast een beeldscherm adverteer je in het schermnetwerk van Channel4you en kun je jouw bedrijf op diverse locaties in de regio onder de aandacht brengen. Door bij de juiste bedrijven te adverteren kun je heel doelgericht jouw doelgroep bereiken. Op de bovenzijde van het scherm kun je jouw eigen boodschap weergeven en op de onderzijde adverteer je in het uitgebreide schermnetwerk van Channel4you. Je advertentie wordt regionaal meer dan 50.000 keer getoond aan jouw doelgroep.
Wil jij de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Channel4you vergroot je zichtbaarheid met een eigen beeldscherm én zorgt voor meer regionale naamsbekendheid door jouw advertenties weer te geven op ons schermennetwerk in de regio! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!