Dagelijks worden we overspoeld met adverteerders die ons op televisie door middel van commercials proberen te overtuigen om hun product of dienst af te nemen. Op de diverse commerciële televisiestations worden zelfs programma’s hinderlijk onderbroken voor deze boodschappen. Het is echter nog maar de vraag of de beoogde doelgroep wel bereikt wordt via dit medium. Wat levert tv reclame dan op? Dit is in veel gevallen minder dan het beoogde doel. Voor veel ondernemers zal narrowcasting veel meer opleveren dan broadcasting.
Wat kost tv reclame?
Veel ondernemingen zien reclametijd voor, na en tijdens populaire tv uitzendingen als hét ultieme middel om aan exposure te komen. Voor deze zendtijd wordt dan ook zeer veel geld betaald. Wat kost tv reclame? De prijs per seconde hiervoor hangt af van het GRP (gross rating point), dus hoeveel mensen het spotje zouden kunnen zien. Een campagne gedurende populaire programma’s op prime time kan snel in de tienduizenden euro’s oplopen en is slechts weggelegd voor de grote bedrijven die zich richten op thema reclame dat ingericht is op de kracht van herkenning. Iedereen herkent zeker dat deuntje van die grote hamburgerketen. Voor de lokale bedrijven is dit geen rendabele optie. Er zou onnodig veel geld verloren gaan met het bereiken van mensen die niet tot de doelgroep behoren.
Wat levert tv reclame op?
Daarnaast is het dan ook nog maar de vraag is of deze grote reclame investering wel rendabel is. Voor veel mensen is deze “commercial break” hét moment om even weg te zappen, de telefoon te pakken, iets te drinken in te schenken of gewoon door te spoelen totdat de gekozen uitzending weer begint. De doelgroep wordt dus niet bereikt! Wat levert tv reclame dan op? Dit is natuurlijk niet met harde cijfers vast te stellen maar zeker is wel dat de ROI hierdoor wel onder druk staat.
Narrowcasting is specifieke broadcasting voor locals
Voor lokale MKB bedrijven is het verstandig om marketingmiddelen in te zetten waarbij de bewezen kracht van herhaling toepasbaar is op regionaal niveau. Narrowcasting is hiervoor een uitstekend alternatief. Door middel van audiovisuele displays wordt de specifieke doelgroep op maat benaderd op een specifieke plaats en op een specifiek moment.
Het woord specifiek maakt dus nét dat essentiële verschil met de tv reclame. Narrowcasting is dus specifieke broadcasting voor locals en zal dus een veel hogere ROI hebben dan welke tv reclame dan ook.
Het unieke narrowcasting concept van Channel4you
Het unieke narrowcasting concept van Channel4you gaat hierin nog een stapje verder. Wij bieden, naast de mogelijkheid om op een professioneel scherm in uw winkel of etalage 24/7 uw content te tonen, ook mogelijkheden om op andere locaties volop zichtbaar te zijn. De hoeveelheid locaties en op welke externe locaties u zichtbaar wilt zijn kunt u zelf bepalen. Dit geeft u de mogelijkheid om maatgerichte campagnes in te zetten die én meer voor u kunnen opleveren maar ook stukken goedkoper zijn dan de kostbare tv reclame, waarbij u nog maar moet afwachten wat het oplevert.
Narrowcasting biedt meer voor minder, dat wil toch iedere ondernemer?
Neem contact met ons op om vrijblijvend uw exposure mogelijkheden te bespreken.