Content strategie, deze 5 tips hebben we voor je!

De schermen van Channel4you kom je overal in de stad tegen. Lokaal adverteren zorgt met Channel4you ook voor 50.000 vertoningen aan jouw doelgroep. Maar hoe zorg je er dan eigenlijk precies voor dat die vertoningen waardevol zijn? Denk dan aan een content strategie! Wat is een content strategie en hoe voer je die zo krachtig mogelijk uit? Dat vertellen we je in deze blog!

Een content strategie, wat is dat?

Voordat je aan de slag gaat met narrowcasting is het handig om na te denken over wat je op de schermen plaatst. Welke inhoud wil je precies delen? Wat sluit het beste aan op de doelgroep? Waarom werkt bepaalde content beter dan andere? Door herhaling en het gebruik van de juiste content maak je indruk op jouw doelgroep. Stippel dus van te voren goed uit wat jouw doelgroep aanspreekt, de tone of voice die je wilt overbrengen en bepaal dan de juiste content. Zo kun je op langer termijn verschillende content delen en jouw strategie uitwerken.

Tip 1: Verdiep je in de doelgroep

Door je te verdiepen in de doelgroep kun je uiteindelijk bepalen wat het beste aansluit. Wie is je doelgroep, waarom zijn ze jouw doelgroep en welke interesse toont jouw doelgroep? Beantwoord deze vragen voor jezelf. Je zult namelijk moeten inspelen op wat jouw doelgroep leuk vindt. Dan blijft je boodschap langer hangen. Als je de content te breed inzet, is de kans aanwezig dat de strategie niet werkt. Houd je content dus specifiek gericht op wat jouw doelgroep aanspreekt.

Tip 2: Richt je op een specifieke locatie

Jouw content werkt niet altijd op elke locatie. Het gaat om plekken waar jouw doelgroep te vinden is. In sommige gevallen passeren mensen jouw boodschap in een kort moment. Gebruik dan dus niet te veel tekst. Als iemand zit op de plek waar jouw scherm hangt kun je wat meer informatie delen. Kies dus de juiste plek om jouw scherm op te hangen en bepaalde content te delen.

Tip 3: Gebruik relevante informatie

Uit onderzoeken blijkt dat men tegenwoordig een aandachtspan heeft van 8 seconden. Prikkel je doelgroep dus op de juiste manier want tijd is kostbaar. Wees concreet en breng nuttige info over.

Tip 4: Maak de content passend bij jouw organisatie

Heb je wel eens nagedacht over een huisstijl? Gebruik je bepaalde kleuren, termen en een logo op de juiste manier? Door deze punten continu op dezelfde wijze terug te laten komen, herkennen mensen je sneller.

Tip 5: Bewegend beeld werkt

Naast vaste afbeeldingen, trekt bewegend beeld meer bekijks. Een video is namelijk vermakelijker dan een stilstaande afbeelding. Let daarbij wel op dat de video niet te overheersend is, dat kan als vervelend beschouwd worden.

Effectieve regionale marketing met Channel4you

Met de narrowcastingschermen van Channel4you inspireer en informeer je (potentiële) klanten en werknemers, creëer je extra zichtbaarheid voor jouw diensten en zorg je voor meer beleving binnen jouw organisatie. Maak gebruik van onze gebruiksvriendelijke software en ontdek alle mogelijkheden!

Meer weten over narrowcasting? Neem contact met ons op! We helpen je graag.

Voorbeeld narrowcasting schermen

Meer weten?

Wil je weten wat de verschillende mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Heb je interesse in een eigen beeldscherm of wil je meer weten over het adverteren in ons schermennetwerk? Bel ons via 088-9090450 of vul het contactformulier in. We komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken.