5 Redenen
Narrowcasting is een ideaal communicatiemiddel voor de beautyindustrie. Beauty draait om schoonheid, om stijl, finesse, mode en om gezien worden. Beautysalons, parfumeries en kledingwinkels kunnen dat het beste zo visueel mogelijk uiten: aan de hand van narrowcasting! We geven vijf redenen.
1. Modellen komen tot leven
Om beautyproducten te verkopen, zetten winkels en ketens vaak modellen in. Mooie meiden die make-up, parfum of kleding stijlvol verkopen. Als de doelgroep ziet hoe goed die kleding staat, hoe mooi oogschaduw de ogen maakt of hoe elegant parfum overkomt, kopen ze het product. Natuurlijk kunnen winkels mooie foto’s in de winkel hangen of plaatsen in tijdschriften en in bushokjes, maar met narrowcasting komen de modellen tot leven. Mooie video’s tonen een mens dat springt, loopt, danst en geniet. Mensen kunnen zich sneller identificeren en zien hoe een kledingstuk er in 3D uitziet. Een mooie truc om te overtuigen en smaakvol te verleiden.
2. Resultaat tonen
Oogschaduw in een potje, de nieuwste eyeliner of een innovatieve mascarasoort zien er in de verpakking wel blitsend uit, maar tonen niet direct hoe ze eruit komen te zien op het gezicht of op de huid. Door via narrowcasting video’s en foto’s te tonen, ziet men het effect van dat ene topproduct.
3. Hoe gebruik ik dit?
Er is een interessante haarklip op de markt gekomen. Men steekt een stokje door een plaatje en het haar zit perfect. Of er is een magische nagellak ontwikkeld. Met drie handelingen, blijven je nagels wekenlang mooi. Door te laten zien hoe de gebruiker het product gebruikt, ziet men hoe eenvoudig en gebruikersvriendelijk het is. Bovendien ziet men alvast hoe mooi het resultaat is. Iets wat er in de verpakking nogal ingewikkeld uitziet, wordt in één klap aantrekkelijk.
4. Actuele acties en aanbiedingen
Natuurlijk is er op narrowcastingschermen ook ruimte voor het adverteren over interessante acties en aanbiedingen. Ook handig in beautysalons. Nieuwe behandelingen krijgen extra aandacht, de winteraanbieding komt eraan of ‘reserveer nu! Dan mag je beste vriendin gratis mee’.
5. Referenties
Referenties werken ook uitstekend als lokmiddel. Vooral als bekende modellen of beroemde actrices positieve referenties geven over een beautyproduct. Maar ook als de klant zelf een positief bericht kan achterlaten dat op het scherm verschijnt. Samengevat kunnen we stellen dat narrowcasting een handig communicatiemiddel is voor de beautybranche. Wat mooi is, moet mooi blijven nietwaar?