Uw onderneming kan wel wat meer in de spotlights staan, u kunt wel wat extra aandacht gebruiken. Een advertentie in de krant is een optie. Posters op opvallende plekken kunnen helpen of misschien komt een middagje flyeren van pas? U wilt een specifieke doelgroep aanspreken, maar dan wilt u wel zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep bereiken. U kunt inderdaad adverteren via offline kanalen, maar misschien biedt narrowcasting wel een veel betere optie! Waarom? Hierom:
Papier vs. Beeldscherm
Het nadeel van posters en dozen vol flyers is dat het veel papier kost. Papier dat meestal maar tijdelijk gebruikt wordt, omdat acties en aanbiedingen veranderen of verlopen. Als u via narrowcasting adverteert, kost dat geen papier. Bovendien kunnen wijzigingen eenvoudig worden doorgevoerd, zodat de advertentie voortdurend up-to-date is. U hoeft dan geen nieuwe doos met flyers te bestellen.
Opvallend medium
Flyeren kan absoluut effectief zijn, maar de meeste mensen die er één aanpakken tijdens het flyeren, gooien de flyer uiteindelijk ongelezen weg. Een advertentie in de krant wordt ook niet door iedereen gelezen. Het is wetenschappelijk bewezen dat beeldschermen de aandacht trekken. Mensen kijken naar bewegende en lichtgevende beelden (zowel bewust als onbewust). Uw advertentie valt zodoende gegarandeerd op.
Strategische plek
Het is dan wel handig om het beeldscherm op een strategische plek te hangen. Een plek waarvan u weet dat de doelgroep aanwezig is. Dat geldt natuurlijk ook voor flyers, krantadvertenties en posters, maar met narrowcasting kunt u nog gerichter adverteren.
Multimedia
Een papiertje of een advertentie in de krant is een tekst met eventueel een afbeelding. Via narrowcasting zijn er voor een advertentie meer mogelijkheden. Er kan een video worden toegevoegd, een radiofragment, muziek of andere multimediale elementen. Dat is bij een papieren advertentie een stuk lastiger.
Meerdere advertenties
Nog een ander voordeel van een beeldscherm ten opzichte van een ‘papieren advertentie’ is dat u op het beeldscherm meerdere advertenties, informatieblokken en andere opties kunt plaatsen. De beelden wisselen elkaar soepel af. Als u in de krant meerdere advertenties wilt plaatsen of als u meerdere soorten flyers bestelt, kost u dat een stuk meer geld. Kortom, we kunnen wel stellen dat papier passé is. Het kan absoluut effectief zijn, maar wij geloven meer in narrowcasting. Heeft u er vragen over? Neem gerust contact met ons op.