Waarschuwen en oproepen met narrowcasting
Narrowcastingschermen zijn niet alleen ideaal om een product te verkopen of om diensten in het zonnetje te zetten. Omdat je de aandacht van het publiek vangt, hebben narrowcastingschermen nog een functie. Je kunt mensen waarschuwen en hulpdiensten kunnen om extra hulp vragen. De schermen hebben een ‘pas op’- en ‘let op’-functie.
Pas op – Let op!
Het blijft een onaangenaam fenomeen, maar ze bleven helaas toeslaan. Zakkenrollers en winkeldieven. Camera’s, poortjes en bewakers verminderen de kans op diefstal al iets, maar nog altijd zijn dieven actief. Een ander middel om die diefstalkans te verminderen is het bewust maken van het winkelend publiek. Als er toch al narrowcastingschermen in uw winkel hangen, kunt u daar ook een waarschuwing op plaatsen: ‘Let op zakkenrollers’. Of misschien gericht op de dief: ‘We filmen diefstal’. U kunt zo’n waarschuwing natuurlijk ook plaatsen als u in uw winkel een laaghangende balk heeft of een afstapje. ‘Pas op het afstapje’, ‘Pas op de laaghangende balk’. Of misschien kunt u buiten waarschuwen voor drempels, overstekende padden of graspollen. Welke waarschuwing u ook kwijt wilt, het valt hoe dan ook op!
Amber Alert
We hebben ook gemerkt dat de politie en hulpinstanties inmiddels gebruik maken van narrowcastingschermen. Langs de A5 in de richting van Amsterdam en de A16 bij Rotterdam staan borden die Amber Alerts plaatsen. Is er een kind vermist? Dan zien autobestuurders om wie het gaat en waar ze naar kunnen bellen als ze iets gezien hebben. Er passeren dagelijks duizenden mensen op de snelweg. Daardoor staan die narrowcastingschermen op een ideale plek. Vooral omdat Amber Alerts bedoeld zijn voor een breed publiek.
Gezocht…
Dat geldt ook voor opsporingswaarschuwingen. Op zo’n groot scherm valt een foto van iemand die gezocht wordt wel op. Alle uiterlijke kenmerken kunnen geplaatst worden, of de plek waarop hij/zij het laats gezien is. Is er meer informatie bekend? Dan kan de opsporingsboodschap snel en eenvoudig worden aangepast. Ook onderzoeksinstanties kunnen narrowcastingschermen op strategische plekken goed gebruiken. Als ze mensen zoeken voor een onderzoek. Dat zijn altijd mensen van een specifieke doelgroep. Met narrowcasting kan men de doelgroep gericht bereiken. Kortom, narrowcastingschermen zijn niet alleen commercieel handig, maar kunnen ook een hulpfunctie hebben. Ideaal voor waarschuwingen en oproepen.